ما در اينجا به 5 مشكل رايج استارت آپها و راه حل آنها پرداخته ايم.
1- كمبود منابع مالي
منابع مالي و جريان نقدي براي شروع به كار و بقا ضروري هستند. يكي از مهمترين چالش هايي كه امروزه مشاغل كوچك با آن روبرو هستند مربوط به امور مالي است. با افزايش درآمد، مخارج نيز افزايش مي يابد و مهمتر از همه اينها، شركت هاي نوپا به سرمايه گذاراني كه از آنها حمايت مالي قوي كنند، نيازمند هستند. در چنين شرايطي، شركت هاي نوپا اولين كساني هستند كه مديريت صحيح امور مالي خود را از دست ميدهند و در نهايت تسليم فشارهاي مالي ميشوند. در حالي كه كارآفرينان بايد اطمينان حاصل كنند كه از بودجه كافي براي گردش حساب خود برخوردار هستند، درضمن آنها نيز بايد حقوق كارمندان، پيمانكاران، اجاره مسكن و ساير پرداختي هاي خود را پرداخت كنند.
راه حل
به عنوان يك قانون اساسي، شركت هاي نوپا هميشه بايد راه هايي براي به حداقل رساندن هزينه هاي خود داشته باشند. فاكتور سازي يكي از روش هاي سرعت بخشيدن به فرآيندهاي دريافتي حساب در استارت آپ ها است. در عصر ديجيتال كه پرداخت فاكتور از طريق تلفن هاي همراه انجام ميشود، هيچ درخواستي مبني بر پرداخت سريع مشتري وجود ندارد. همچنين تامين اعتبار كه هر شركتي به آن احتياج دارد زيرا آنها به راحتي مي توانند دريافت كنند كه چه مقدار پول نقد براي زنده ماندن نياز دارند. سرانجام، استفاده از نرم افزار حسابداري براي نگه داشتن پول در داخل و خارج از مشاغل نيز ايده خوبي است. و حت يميتوانند با پيوستن به يك شتابدهنده مرتبط با حوزه فعاليت خودشون رشد و ارتقا پيدا كنند و در اين صورت خود شتابدهنده براي اين تيم سرمايه گذاران خطر پذيري پيدا ميكند تا ديگر اين تيم ها با اين مشكل دست و پنجه نرم نكنند. همونجوري كه اشاره كردم شتابدهنده بايد در حوزه فعاليت شما باشد تا به درستي شما رو هدايت كنند.
2- برنامه ريزي تجاري ضعيف
برنامه ريزي صحيح كليد اصلي راه اندازي مجدد كارها است. از منظر فناوري، نوشتن يك برنامه تجاري رسمي براساس نيازهاي مبهم برخي نهادها خودكشي است. به دليل برنامه ريزي ضعيف، بسياري از مشاغل در همان سال اول شكست ميخورند، زيرا به طور موثر برنامه ريزي ضعيف عامل ايجاد چالش ها و مشكلات هستند. حتي اگر استارت آپ ها ايده هاي ابتكاري داشته باشند، اما برنامه هاي تجاري آنها فاقد چشم انداز باشد، آنها محكوم به شكست هستند و يا مجبور هستند به طور مداوم آنها را ابداع و تغيير دهند.
راه حل
پيش از راهاندازي كسبوكار، براي شركتهاي نوپا مهم است كه يك تحقيق كامل از قيمت هاي رقيب انجام دهند. اين رويكرد بستر اصلي براي يك تجارت موفق است كه بايد به صورت جامع مورد بررسي قرار گيرد تا بينش اين محصول با مخاطبان هدف مشخص شده مطابقت داشته باشد. نوشتن يك برنامه تجاري موثر به نوآوري كمك ميكند تا تجارت خود را تعريف كنند، بازار ارائه دهنده خدمات، نحوه انجام عمليات و پولي را كه ايجاد ميكند و هزينه ميكند.در سوال گذشته هم اشاره كردم. تيم هايي كه به شتابدهنده ها متصل ميشوند به درستي هدايت شده و تمام برنامه هاي تجاري را به آنها با منتورهاي عال يياد ميدهند
3- فقدان استراتژي مناسب بازاريابي
هميشه يك چالش براي شركتهاي نوپا وجود دارد كه بهترين راه براي بازاريابي محصولات يا خدمات خود را پيدا كنند. اين واقعيت كه كسب و كارهاي كوچك بايد با بازاريابي هدفمند، كارآمد و نتيجه گرا، بازده سرمايه گذاري خود را به حداكثر برسانند، همچنين باعث ميشود كه آنها از نظر اعتماد به مشتريان آسيب پذير باشند. بدون قراردادن يك استراتژي جامع بازاريابي، سود شركت ها با افت شديد روبرو ميشود.
راه حل
امروزه فناوري ديجيتال طيف گسترده اي از راه هاي بازاريابي را به صورت تبليغات الكترونيكي، چاپي، آنلاين، موبايل و ويديويي باز كرده است. شركت هاي نوپا بيش از هر زمان ديگري بايد در ايجاد برنامه هاي نوآورانه بازاريابي، قرار دادن تبليغات و اطلاع رساني به مردم از ارزش محصولات يا خدمات خود آگاه باشند. به بيان ساده تر، يك استراتژي بازاريابي خوب، داراي اهداف بصري، رسالت و اهداف تجاري است. اين اهداف بايد بتوانند موقعيت و نقش محصولات يا خدمات يك استارت آپ را در بازار توضيح دهد. استراتژي مناسب بازاريابي بايد كارآيي داشته باشد كه با آن به مشتريان نزديك ميشويم و وفاداري خود را نسبت به محصول يا خدمات اثبات ميكنيم. شركت بزرگ فناوري اپل به دليل استراتژي منحصر به فرد بازاريابي كه محصولات خود را كاربر پسند و بسيار بصري مي كند موفق است. استيو جابز اين تصور را داشت كه مردم از محصولات اپل استفاده نكنند، و يا حتي آنها را تجربه نخواهند كرد.
4- عدم وجود يك تيم اختصاصي
به دليل عدم وجود يك تيم مناسب، هر شغلي آسيب پذير خواهد برد. عدم تعهد، نااميدي در سازمان را تشديد ميكند و به سرعت به يك درگيري تبديل ميشود. اگر اعضاي تيم به دليل ترس از مسئوليت پذيري يا مقصر بودن براي عدم موفقيت، مسئوليت تعهدات خود را آغاز كنند، مشاغل هرگز به اهداف خود نميرسند.
راه حل
يك تيم اختصاصي با مجموعه مهارت هاي متنوع براي رشد و موفقيت در استارت آپ ها بسيار مهم است. بايد بين اعضاي يك تيم همكاري، هماهنگي و ارتباط مناسب برقرار شود. هر تيمي توسط افرادي تشكيل ميشود كه توانايي هاي مختلفي دارند. اين ترتيب به اعضا كمك ميكند تا از يكديگر بياموزند و براي دستيابي به موفقيت تلاش ميكنند. تنوع و فداكاري يك تيم باعث موفقيت ميشود.بعضي از شتابدهندهها هستند پذيراي افرادي كه ايده ناب دارند و جذب ميكنند و عملي شدن اون ايده تيم قدرتمند و پويايي و گرد هم مياورند و با آموزش هاي منتورهاي نمونه در عرصه خودشون اون تيم و آماده ي ورود به بازار ميكنند.اين نمونه در يكي از شتابدهنده هاي فعال د رصنايع هوايي در ايستگاه نوآوري شريف اتفاق افتاده است . و اين شتابدهنده با قدرت در حال كمك به اكوسيستم نوآوري ميباشد.
5- رقابت شديد
رقابت مهمترين چالشي است كه شركتهاي نوپا ميتوانند با آن مواجه شوند. در واقع، شركتهاي نوپا مجبورند فشار چالشهاي دو سويه را تحمل كنند: يك فشار شركتهاي انحصاري كه بر بازار تسلط داشته و كار براي تازه واردان دشوار ميكند. دوم اينكه، شركتهاي نوپا بيشماري وجود دارند كه به طور منظم در بازار راهاندازي ميشوند كه ايدههاي خلاقانه اي دارند، بنابراين به احتمال زياد اين استارت آپ ها در سايه ديگر شركتهاي نوپا ديده نميشوند.
راه حل
نكته خوب رقابت اين است كه مشاغل را وادار ميكند تا بهترين ها را كسب كنند. در حقيقت، يك فرصت كامل براي كارآفرينان وجود دارد، زيرا هزينه هاي تعويض براي بيشتر مشتريان كم است و بسياري از آنها مايل هستند محصولات يا خدمات جديد و نسبتاً آزمايش نشده را امتحان كنند. براي غلبه بر رقابت، شركت هاي نوپا بايد تحقيق و تحليل كنند. بايد منحصر به فرد و متفاوت باشد و بايد بتواند برنامه تجاري و بازاريابي خود را ايجاد، پياده سازي و پيگيري كند.
چالش ها و مشكلات تا آنجا كه مربوط به موفقيت يك استارتاپ باشد مهم است. آنها بدون توجه به شرايط بايد مقاوم باشند و به سمت حفظ ارزش هاي خود متمركز شوند.
سه شنبه ۱۲ مرداد ۰۰ | ۱۰:۰۹ ۶ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است